katkaka Posted Saturday at 05:57 PM Report Share Posted Saturday at 05:57 PM Hei folkens! Jeg trenger litt hjelp her. Jeg har en stor hund, og jeg har prøvd å finne et godt bilbur som passer både til han og bilen min. Problemet er at jeg ikke vet helt hva jeg skal se etter. Noen som har tips til hva som er viktig å tenke på når man skal kjøpe et bilbur til en stor hund? Jeg vil jo ikke at han skal sitte trangt eller ukomfortabelt, men samtidig må det jo være sikkert. Hva har dere erfaringer med? Quote Link to post Share on other sites
billsnik Posted Tuesday at 09:52 PM Report Share Posted Tuesday at 09:52 PM Hei! Jeg har en stor hund selv, og jeg bruker et aluminiumsbur som jeg kjøpte for noen år siden. Det som er fint med aluminium er at det er solid, lett å rengjøre, og det har god ventilasjon. Jeg sjekket også at det var godkjent etter sikkerhetsstandarder. En annen ting jeg lærte er at det er viktig å måle både hunden og bilen før du kjøper, slik at du får riktig størrelse. Her er en side som selger gode bilbur til hunder: https://mikopet.no/hund/reise-med-hund/bilbur-hund.html . De har et stort utvalg, så du kan finne noe som passer både til hunden din og bilen din. Quote Link to post Share on other sites
jommba Posted yesterday at 10:21 AM Report Share Posted yesterday at 10:21 AM Jeg synes det er viktig å tenke på hunden sin komfort også, ikke bare sikkerheten. Jeg har et bur med myk bunnmattere, og jeg la til en ekstra teppe for å gjøre det mer behagelig for hunden min. Dessuten sørger jeg for at buret er plassert slik at hunden kan se ut av vinduet under kjøring – det hjelper på reisesyken hans. Jeg ville også anbefale å sjekke at buret er enkelt å montere og demontere, for det gjør det mye lettere å rengjøre og lagre. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts